ISPITIVANJE AUTENTIČNOSTI VINA

Stono vino predstavlja najveći procenat na tržištu vina i najveći procenat falsifikovanog i nelegalno proizvedenog vina. Sa rastom onoga što se danas smatra globalnom ekonomijom i brzom ekspanzijom zemalja proizvodnje vina, razumevanje porekla i sadržaja vina je postalo od vitalnog značaja. Potsticanje vlada na testiranje vina u velikoj meri je povezano sa zaštitom potrošača i pravilnim oporezivanjem i distribucijom alkoholnih pića.

Proizvodne prakse poput čaptalizacije i melioracije su uobičajene prakse u proizvodnji vina. Generalno, ove prakse su nezakonite osim ako ih izričito ne odobre inspekcijaske službe. Zakoni striktno regulišu količinu šećera koja se sme dodati u šire, a može se primeniti samo tokom hladne berbe kada količina šećera u širi nije dovoljna. Ove proizvodne prakse su strogo zabranjene u proizvodnji kvalitetnih i visokokvalitetnih vina u E.U. i SAD (Kalifornija).

Metoda EIM-IRMS® je u mogućnosti da se utvrdi botaničko poreklo vinskog etanola, tj. da detektuje dodavanje šećera poreklom od šećerne repe ili bilo kog drugog šećera, kao i dodavanje vode u vino u poznatim i nepoznatim uzorcima vina, šire i rinfuznog vina.

vinyard-with-compass-1024x754

Geografsko poreklo – Izotopski otisak vašeg vina

 

EIM-IRMS® metoda je u mogućnosti da generiše jedinstveni izotopski „otisak prsta“  originalnog proizvoda koji se koristi za deklarisanje geografskog porekla. Geografsko poreklo proizvoda može se dokazati upoređivanjem analiziranih uzoraka sa bazom podataka napravljenom od referentnih uzoraka.


Zaštita potrošača i proizvođača


Potencijalni troškovi, prevare i falsifikovanja nisu povezani samo sa gubitkom prodaje, već imaju značajan ekonomski uticaj na čitavo društvo, od oštećenja brenda proizvođača, gubitka radnih mesta, izgubljenih prihoda od poreza, do zaštite zdravlja potrošača.

Prodaja proizvoda je direktno povezana sa percepcijom potrošača da kupuju kvalitetan proizvod. Šteta brenda uzrokovana falsifikovanim proizvodom je veoma ozbiljna, jer proizvođači ulažu značajna marketinška novčana sredstva da bi uspostavili imidž svog brenda i prisustvo na tržištu.

 Rešenje za testiranje vina:

  1. ⦾ Utvrđivanje geografskog porekla vina
  2. ⦾ Detekcija dodate vode u vinu ili grožđanoj širi sa i bez geografskog porekla
  3. ⦾ Detekcija dodatog C4-šećera/etanola u vinu ili grožđanoj širi sa i bez geografskog porekla
  4. ⦾ Detekcija dodatog C3-šećera/etanola u vinu ili grožđanoj širi sa i bez geografskog porekla
  5. ⦾ Generisanje  izotopskog „otiska prsta“ proizvoda za vino
  6.  

.

red-wine-glass-bottle

Za više informacija o našim uslugama...